اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد
سرخط خبرها

تغییر سیاست‌های سئویی | گوگل محتوای کلیکی زرد را از اولویت نتایجش حذف می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۲۱۳۵
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
تغییر سیاست‌های سئویی | گوگل محتوای کلیکی زرد را از اولویت نتایجش حذف می‌کند
به روزرسانی جدید گوگل ممکن است کل سیاست‌های سئویی سایت‌های اینترنتی را تغییر دهد؛ چون این موتور جستجو به تازگی اعلام کرده اولویت‌بندی «محتوای مردم، برای مردم» را آغاز می‌کند تا از شر محتواهای کلیکی‌ای که با عناوین جذاب فقط به دنبال جذب مخاطب هستند، خلاص شود.

شهرآرانیوز - با الگوریتم جدید موتور جستجوی Google محتوا‌هایی که «به‌جای کمک یا اطلاع‌رسانی به مردم، برای کسب رتبه خوب در موتور‌های جستجو ایجاد شده است» حذف می‌شوند. یعنی ممکن است کل صنایع و کسب‌وکار‌ها و حتی رسانه‌های خبری که از اوایل دهه ۹۰ حول «بهینه‌سازی موتور جستجو» (SEO) رشد کرده‌اند، مجبور شوند در سیاست‌هایشان کمی تجدیدنظر کند.

دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی گوگل، در یک پست وبلاگی که این به‌روزرسانی را معرفی می‌کند، گفت:

«ما می‌دانیم که مردم محتوایی را که به جای اطلاع‌رسانی، برای جذب کلیک‌ تولید شده مفید نمی‌دانند. همه ما ناامیدی بعد از کلیک روی عنوانی که محتوایی بی‌مصرف و غیرمفید داشته را تجربه کرده‌ایم.»

سالیوان یک کاربر گوگل را مثال زده که به دنبال اطلاعاتی درباره یک فیلم جدید است، اما نظراتی که از سایت‌های دیگر درباره این فیلم جمع‌آوری شده است را پیدا می‌کند؛ نظراتی که هیچ ارزش افزوده‌ای برای او ندارند؛ چون مخاطب انتظار داشته چیز جدیدی بخواند.

با به‌روزرسانی جدید گوگل، نتایج بیشتری را با اطلاعات منحصربه‌فرد و معتبر خواهیم یافت؛ این یعنی یافتن مطالبی که قبلا ندیده‌ایم.

سالیوان در ادامه گفته است که در آزمایش انجام‌شده بعد از به‌روز‌رسانی، جستجوهای مربوط به آموزش آنلاین، هنر، سرگرمی، خرید و فناوری پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند.

فواید و چالش‌های به‌روزرسانی جدید موتور جستجوی گوگل برای سایت‌‌ها

درواقع گوگل با حذف محتوای کلیکی بی‌کیفیت، کیفیت نتایج جستجوی خودش را افزایش می‌دهد. الگوریتم موتور جستجوی گوگل از هوش مصنوعی (A.I.) و سیستم‌های یادگیری ماشینی برای یافتن «مرتبط‌ترین» و «مفید»ترین محتوا برای خوانندگان استفاده می‌کند و بیش از یک دهه است که به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود. اما منتقدان استدلال می‌کنند که این موتور جستجوی پیشرو به جای محتوای با کیفیت، تبلیغات پولی و لینک‌ها را به سایر سرویس‌های Google هدایت می‌کند و به طور مداوم توسط شرکت‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو فریب می‌خورد تا محتوایی را جمع‌آوری کند که برای رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو و ارتقای وضعیت مشتریان طراحی شده است.

به روزرسانی جدید ممکن است برای سایت‌های خبری، موضوع پیچیده‌تر باشد، زیرا Google عوامل مختلفی از جمله بک لینک‌ها (لینک‌هایی که از سایت‌های خارجی به سایت شما داده می‌‎شود) و پیوندهای متقابل (پیوندهای بین سایت‌ها) و ارتباط آن‌ها را هم در نظر می‌گیرد.

 پس چالش سایت‌های خبری بعد از این به‌روزرسانی بیشتر خواهد بود؛ اما گوگل گفته است که رسانه‌های خبری تا زمانی که محتوای اصلی و باکیفیت تولید می‌کنند، نباید ترسی داشته باشند.

این شرکت می‌گوید: «محتوای مفید سایت‌هایی که به طور کلی دارای تعداد زیادی محتوای غیرمفید هستند، احتمال کمتری دارد که در جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؛ زیرا محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود دارد که بهتر است آن‌ها نمایش داده شوند.»

گوگل همچنین مجموعه‌ای از سوالات را برای سازندگان محتوا ارائه کرده است تا با پاسخ‌دادن به ‌آن‌ها بتوانند به روز رسانی را بهتر درک کنند. نکته کلیدی این به روزرسانی، ساده است: تمرکز بر ایجاد محتوای اصلی برای انسان‌های واقعی، نه به دست آوردن کلیک.

به‌روزرسانی جدید از هفته آینده اعمال می‌شود، اما ممکن است عرضه کاملش تا دو هفته طول بکشد. این به روز رسانی در ابتدا فقط روی جستجوهای زبان انگلیسی تأثیر خواهد گذاشت، اما نمایندگان گوگل گفته‌اند که این شرکت برای ارائه به‌روز‌رسانی زبان‌های دیگر هم برنامه دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->